Page 20 - Tüketici El Kitabı
P. 20

Sayacın Ölçüm Yapmaması veya


        Yanlış Ölçüm Yapması




        Sayacın ölçüm yapmaması veya yanlış ölçüm yapması durumunda, son iki yılın aynı aylarına, aylık değer tespit
        edilememesi halinde çeyrek dönemlerine rastlayan doğal gaz kullanım miktarlarının ortalaması esas alınır. Bu
        ortalama, benzer tüketim eğilimine sahip diğer tüketiciler emsal alınmak suretiyle hesaplanan aynı dönemdeki
        tüketimlerin ortalaması ile kıyaslanır. Tüketicinin tüketim ortalamasının; emsal alınan tüketicilerin ortalamasından
        fazla olması halinde, emsal alınan tüketicilerin tüketim ortalaması, az olması halinde ise, tüketicinin kendi tüketim
        ortalaması esas alınarak sayacın ölçüm yapmadığı veya yanlış ölçüm yaptığı dönem tüketimleri hesaplanır ve
        tahakkuk ettirilir. Tüketiciye ilişkin geçmiş yıla ait veri olmaması durumunda, hesaplamalar, benzer tüketim eğili-
        mine sahip diğer tüketicilere ilişkin veriler dikkate alınarak yapılır.




        Hatalı Faturalandırma Durumunda

        Ne Yapmalıyım?





        Tüketici olarak, fatura bedeline itiraz etme hakkına sahipsiniz. Faturaya itirazınızı, tebliğ tarihinden itibaren 1 yıl
        içerisinde dağıtım şirketinin müşteri hizmetleri birimine yapabilirsiniz. Dağıtım şirketi itirazı, itirazın yapıldığı tarihten
        itibaren on iş günü içinde karara bağlar.



        İtiraz etmiş olmanız ödeme yükümlülüğünüzü ortadan kaldırmaz. İtiraz sonuçlanıncaya kadar itiraza konu olan
        tüketim miktarının, tüketicinin geçmiş yıl aynı dönemdeki tüketim miktarından fazla olması durumunda, bir önce-
        ki yılın aynı döneminde tüketilen miktar dikkate alınır. Bu miktar, itiraza konu olan dönemin perakende satış fiyatı
        üzerinden hesaplanarak tüketici tarafından son ödeme tarihine kadar ödenir.
















            İtirazın dağıtım şirketi tarafından  haklı              İtirazın, dağıtım şirketi tarafından haksız
            bulunması halinde, itiraza konu tüketim                 bulunması halinde ise, itiraza konu tüketim
            bedeline dair fazla olarak tahsil edilen bedel,         bedelinin eksik tahsil edilen kısmı son ödeme
            itirazın karara bağlandığı tarihten itibaren            tarihinden itibaren hesaplanacak gecikme
            beş iş günü içinde tüketiciye uygulanan                 zammı tutarı ile itirazın karara bağlandığı
            gecikme zammı ile nakit olarak iade edilir              tarihten itibaren beş iş günü içinde tüketici
            veya tüketicinin kabul etmesi halinde bir               tarafından ödenir.
            sonraki faturasından mahsup edilir.








          20                                                                                                                                                                                                                        21
                                                                                                 Tüketici El Kitabı             Tüketici El Kitabı
   15   16   17   18   19   20   21   22   23   24   25